title
کد خبر: 131
00
موانع صادرات دارو/ ماجرای ارزان بودن داروی ایرانی در افغانستان

عضو هیئت مدیره انجمن مدیریت و اقتصاد داروی ایران، نداشتن تیم های صادراتی قوی را یکی از مشکلات شرکت های داروسازی کشور برای صادرات دارو دانست.

دکتر سید حسام الدین شریف نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهارداشت: در سال های گذشته، صادرات دارو با ارتباطات سیاسی امکان پذیر بود اما امروزه، کشورها برای خرید دارو، سختگیری های زیادی دارند.

وی با بیان این مطلب که کیفیت داروی تولید داخل خوب است، گفت: کیفیت به تنهایی برای صادرات دارو کافی نیست. بلکه مشکلی که صنایع دارویی کشورمان برای صادرات دارند، ثبت روند تولید دارو در کشورهای مقصد است.

شریف نیا ادامه داد: به عنوان مثال، اگر می خواهیم در بازار عراق حضور داشته باشیم، وزارت بهداشت این کشور می بایست از روند تولید دارو در شرکت های متقاضی صادرات بازرسی داشته باشد و اسناد تولید دارو را ببیند.

وی بر ضرورت فعالیت های تبلیغاتی و مارکتینگ در حوزه صادرات دارو تاکید کرد و افزود: متاسفانه در برندسازی چندان موفق عمل نکرده ایم. در حالی که موفقیت کشور ترکیه در صادرات دارو، برگرفته از تبلیغاتی است که انجام می دهد.

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز